Matematik Oyunlarının Değeri ve Matematiksel Oyunlar

Her yaştan insan oyun oynamayı sever. Özellikle çoçukları , matematiksel oyunlar,doğal olarak eğlenceli ve motive edici ve  aktif katılımla meşgul ediyor.
Oyunlar sadece uygulama için fırsatlar sunmakla kalmaz, aynı zamanda öğrencilerin matematiksel anlayışlarını, iletişimlerini ve akıl yürütmelerini de derinleştirmelerine izin verir. Onlar ustalıkla değişen düzeylerde izin vermek için ayarlanabilir ve aynı zamanda bir değerlendirme aracı olarak hareket edebilir.
Matematikte, oyunlar öğrencilere sayma dizileri , temel sayı kavramlarını ve hesaplama stratejilerini, yer değerini, desenleri ve diğer önemli kavramları keşfetme fırsatları verir


Meşgul Etme 


Meşguliyet ve motivasyon oyunları sınıfta kullanmanın başlıca nedenleridir. Öğrenciler serbestçe katılmayı ve oyun oynamayı seçerler ve genellikle boş zamanlarında matematik oyunları oynamak isterler. Oyunlar, hata ve hata korkusunu azaltarak matematiğe karşı olumlu tutum geliştirme fırsatları sunar.



Aktif Öğrenme


Oyun sayesinde, öğrenciler sınıf ortamında  öğrenme durumlarında daha aktif  katılarak  öğrenme fırsatı yakalar. Matematiksel tartışmaları teşvik ettikleri için sosyal etkileşim oyunlarda içseldir. Birçok oyun aynı zamanda öğrencileri daha da meşgul eden kinestetik hareket ve aktiviteyi de içerir. Oyunlar, çocuklar arasındaki artan etkileşimi, sezgisel fikirleri test etme fırsatlarını ve işbirlikçi problem çözme ve strateji geliştirmeyi teşvik eder.



Uygulama ve Geribildirim


Oyunlar hesaplamalı akıcılık gelişimini destekleyebilir. Öğrenciler tekrar tekrar oyun oynamak için motive oldukları için çoklu uygulama fırsatlarına maruz kalırlar. Öğrenciler oyun yoluyla anında geri bildirim alırlar ve öğretmenden bağımsız olarak çalışabilirler. Akranlar uzman olarak hareket eder ve çoğu zaman diğer öğrencilerin eksik bilgi ve yanlış anlamaları tehdit edici olmayan bir bağlamda ele almasına yardımcı olacak şekilde anlayışı ifade edebilir.



Amaç ile Derin düşünme


Oyunlar ,öğrenmeye elverişli bir ortam yaratır. Anlamlı durumlar sayesinde, öğrenciler öngörme, test etme, genelleme, gerekçelendirme ve kendini izleme gibi matematiksel becerileri uygularlar. Öğrenciler problemleri çözmek ve sayı anlayışlarını derinleştirmek için farklı stratejiler buldukları için açık bir amaç sağlar ve stratejik matematiksel düşünceyi teşvik ederler.


Ayırt etme yeteneği


Oyunlar, çocukların farklı düşünme düzeylerinde faaliyet göstermelerine ve birbirlerinden öğrenmelerine olanak tanır. Basit kural değişiklikleri ve modifikasyonları sayesinde, farklı yeteneklere ve anlayışa sahip öğrenciler katılabilir, öğrenebilir ve başarılı olabilir. Bir oyun durumunda, bu değişiklikler ilerleme veya akıl hakkında bir yargıdan ziyade bir adalet gösterisi olarak yapılabilir.


Değerlendirme


Oyunlar, öğrencilerin oyun oynarken aldıkları ifadeler, eylemler ve kararlar aracılığıyla düşünmesini sağlar. Öğrencilerin sayıları nasıl düşündükleri, akıl yürüttükleri ve manipüle ettikleri hakkında çok değerli bir bakış açısı sağlarlar. Öğretmen müdahalesinden bağımsız olarak birçok oyun oynanabileceğinden, öğretmenler tehdit edici olmayan bir durumda öğrenmenin tanı ve değerlendirmesini yapmak üzere serbest bırakılır. Gözlem yoluyla, öğretmenler oyunları bireyler veya küçük öğrenci grupları ile değerlendirme kararları vermek için kullanabilirler.





 Matematiksel Zeka Oyunları İsimleri

1. Akıl Oyunları ( Zeka Oyunları )

–  Sudoku 
– Bölgesel Sudoku
– Sihirli Piramit
– ABC Bağlamaca
– Apartmanlar
– Çit

2. İşlem Oyunları ( Zeka Oyunları )

–  Kendoku (Tek işlem) (4 İşlem)
– İşlem Karalama
– İşlem Karesi
– Çarpmaca
– Kapsül
– Kakuro
– Sütun İşlem

3. Strateji Oyunları ( Zeka Oyunları )

–  Nim
– Tactix
– 4 x 4 Dama
– Tic Tac Toe
– Üç Taş
– Dokuz Taş
– Sayı Bulmaca
– Tavşan ve Tazılar
– Mangala Türleri 
– Türk Daması
– Amerika Daması
– Çin Daması
4. Karma Zeka Oyunları ( Zeka Oyunları )
– Kap Aktarma Oyunları
– Kibrit Oyunları
– Şapka Soruları
– Satranç -Go oyunu
5. Sözcük – Mantık Oyunları ( Zeka Oyunları )
– Anagramlar
– Şifreler
– Kare Bulmacalar
– Üç Değişkenli Mantık Oyunları
– Dört Değişkenli Mantık Oyunları
– Mantık Karesi
– Yalancı Doğrucu Mantık Oyunları
6. Mekanik Oyunlar ( Zeka Oyunları )
Tangram
T Puzzle ( T Tangram )
Tetromino
Pentomino
-Üç Boyutlu Küp Sayma ve Şekil Oluşturma Oyunları


Attention please!This article discusses the importance of play in mathematics. In addition, mathematical, mental and intelligence games are included.






Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Üstü Açık Araba Kültürü, Tarihçesi ve Deneyimim

Çocuklarda Saygı Eğitimi ve Önemi

Çivilerin ve İplerin Dansı :Filografi