Matematik Oyunlarının Değeri ve Matematiksel Oyunlar
Her yaştan insan oyun oynamayı sever. Özellikle çoçukları , matematiksel oyunlar,doğal olarak eğlenceli ve motive edici ve aktif katılımla meşgul ediyor.
Oyunlar sadece uygulama için fırsatlar sunmakla kalmaz, aynı zamanda öğrencilerin matematiksel anlayışlarını, iletişimlerini ve akıl yürütmelerini de derinleştirmelerine izin verir. Onlar ustalıkla değişen düzeylerde izin vermek için ayarlanabilir ve aynı zamanda bir değerlendirme aracı olarak hareket edebilir.
Matematikte, oyunlar öğrencilere sayma dizileri , temel sayı kavramlarını ve hesaplama stratejilerini, yer değerini, desenleri ve diğer önemli kavramları keşfetme fırsatları verir
Meşgul Etme
Meşguliyet ve motivasyon oyunları sınıfta kullanmanın başlıca nedenleridir. Öğrenciler serbestçe katılmayı ve oyun oynamayı seçerler ve genellikle boş zamanlarında matematik oyunları oynamak isterler. Oyunlar, hata ve hata korkusunu azaltarak matematiğe karşı olumlu tutum geliştirme fırsatları sunar.
Aktif Öğrenme
Oyun sayesinde, öğrenciler sınıf ortamında öğrenme durumlarında daha aktif katılarak öğrenme fırsatı yakalar. Matematiksel tartışmaları teşvik ettikleri için sosyal etkileşim oyunlarda içseldir. Birçok oyun aynı zamanda öğrencileri daha da meşgul eden kinestetik hareket ve aktiviteyi de içerir. Oyunlar, çocuklar arasındaki artan etkileşimi, sezgisel fikirleri test etme fırsatlarını ve işbirlikçi problem çözme ve strateji geliştirmeyi teşvik eder.
Uygulama ve Geribildirim
Oyunlar hesaplamalı akıcılık gelişimini destekleyebilir. Öğrenciler tekrar tekrar oyun oynamak için motive oldukları için çoklu uygulama fırsatlarına maruz kalırlar. Öğrenciler oyun yoluyla anında geri bildirim alırlar ve öğretmenden bağımsız olarak çalışabilirler. Akranlar uzman olarak hareket eder ve çoğu zaman diğer öğrencilerin eksik bilgi ve yanlış anlamaları tehdit edici olmayan bir bağlamda ele almasına yardımcı olacak şekilde anlayışı ifade edebilir.
Amaç ile Derin düşünme
Oyunlar ,öğrenmeye elverişli bir ortam yaratır. Anlamlı durumlar sayesinde, öğrenciler öngörme, test etme, genelleme, gerekçelendirme ve kendini izleme gibi matematiksel becerileri uygularlar. Öğrenciler problemleri çözmek ve sayı anlayışlarını derinleştirmek için farklı stratejiler buldukları için açık bir amaç sağlar ve stratejik matematiksel düşünceyi teşvik ederler.
Ayırt etme yeteneği
Oyunlar, çocukların farklı düşünme düzeylerinde faaliyet göstermelerine ve birbirlerinden öğrenmelerine olanak tanır. Basit kural değişiklikleri ve modifikasyonları sayesinde, farklı yeteneklere ve anlayışa sahip öğrenciler katılabilir, öğrenebilir ve başarılı olabilir. Bir oyun durumunda, bu değişiklikler ilerleme veya akıl hakkında bir yargıdan ziyade bir adalet gösterisi olarak yapılabilir.
Değerlendirme
Oyunlar, öğrencilerin oyun oynarken aldıkları ifadeler, eylemler ve kararlar aracılığıyla düşünmesini sağlar. Öğrencilerin sayıları nasıl düşündükleri, akıl yürüttükleri ve manipüle ettikleri hakkında çok değerli bir bakış açısı sağlarlar. Öğretmen müdahalesinden bağımsız olarak birçok oyun oynanabileceğinden, öğretmenler tehdit edici olmayan bir durumda öğrenmenin tanı ve değerlendirmesini yapmak üzere serbest bırakılır. Gözlem yoluyla, öğretmenler oyunları bireyler veya küçük öğrenci grupları ile değerlendirme kararları vermek için kullanabilirler.
Attention please!This article discusses the importance of play in mathematics. In addition, mathematical, mental and intelligence games are included.
Oyunlar sadece uygulama için fırsatlar sunmakla kalmaz, aynı zamanda öğrencilerin matematiksel anlayışlarını, iletişimlerini ve akıl yürütmelerini de derinleştirmelerine izin verir. Onlar ustalıkla değişen düzeylerde izin vermek için ayarlanabilir ve aynı zamanda bir değerlendirme aracı olarak hareket edebilir.
Matematikte, oyunlar öğrencilere sayma dizileri , temel sayı kavramlarını ve hesaplama stratejilerini, yer değerini, desenleri ve diğer önemli kavramları keşfetme fırsatları verir
Meşgul Etme
Meşguliyet ve motivasyon oyunları sınıfta kullanmanın başlıca nedenleridir. Öğrenciler serbestçe katılmayı ve oyun oynamayı seçerler ve genellikle boş zamanlarında matematik oyunları oynamak isterler. Oyunlar, hata ve hata korkusunu azaltarak matematiğe karşı olumlu tutum geliştirme fırsatları sunar.
Aktif Öğrenme
Oyun sayesinde, öğrenciler sınıf ortamında öğrenme durumlarında daha aktif katılarak öğrenme fırsatı yakalar. Matematiksel tartışmaları teşvik ettikleri için sosyal etkileşim oyunlarda içseldir. Birçok oyun aynı zamanda öğrencileri daha da meşgul eden kinestetik hareket ve aktiviteyi de içerir. Oyunlar, çocuklar arasındaki artan etkileşimi, sezgisel fikirleri test etme fırsatlarını ve işbirlikçi problem çözme ve strateji geliştirmeyi teşvik eder.
Uygulama ve Geribildirim
Oyunlar hesaplamalı akıcılık gelişimini destekleyebilir. Öğrenciler tekrar tekrar oyun oynamak için motive oldukları için çoklu uygulama fırsatlarına maruz kalırlar. Öğrenciler oyun yoluyla anında geri bildirim alırlar ve öğretmenden bağımsız olarak çalışabilirler. Akranlar uzman olarak hareket eder ve çoğu zaman diğer öğrencilerin eksik bilgi ve yanlış anlamaları tehdit edici olmayan bir bağlamda ele almasına yardımcı olacak şekilde anlayışı ifade edebilir.
Amaç ile Derin düşünme
Oyunlar ,öğrenmeye elverişli bir ortam yaratır. Anlamlı durumlar sayesinde, öğrenciler öngörme, test etme, genelleme, gerekçelendirme ve kendini izleme gibi matematiksel becerileri uygularlar. Öğrenciler problemleri çözmek ve sayı anlayışlarını derinleştirmek için farklı stratejiler buldukları için açık bir amaç sağlar ve stratejik matematiksel düşünceyi teşvik ederler.
Ayırt etme yeteneği
Oyunlar, çocukların farklı düşünme düzeylerinde faaliyet göstermelerine ve birbirlerinden öğrenmelerine olanak tanır. Basit kural değişiklikleri ve modifikasyonları sayesinde, farklı yeteneklere ve anlayışa sahip öğrenciler katılabilir, öğrenebilir ve başarılı olabilir. Bir oyun durumunda, bu değişiklikler ilerleme veya akıl hakkında bir yargıdan ziyade bir adalet gösterisi olarak yapılabilir.
Değerlendirme
Oyunlar, öğrencilerin oyun oynarken aldıkları ifadeler, eylemler ve kararlar aracılığıyla düşünmesini sağlar. Öğrencilerin sayıları nasıl düşündükleri, akıl yürüttükleri ve manipüle ettikleri hakkında çok değerli bir bakış açısı sağlarlar. Öğretmen müdahalesinden bağımsız olarak birçok oyun oynanabileceğinden, öğretmenler tehdit edici olmayan bir durumda öğrenmenin tanı ve değerlendirmesini yapmak üzere serbest bırakılır. Gözlem yoluyla, öğretmenler oyunları bireyler veya küçük öğrenci grupları ile değerlendirme kararları vermek için kullanabilirler.
Matematiksel Zeka Oyunları İsimleri
1. Akıl Oyunları ( Zeka Oyunları )
– Sudoku
– Bölgesel Sudoku
– Sihirli Piramit
– ABC Bağlamaca
– Apartmanlar
– Çit
– Bölgesel Sudoku
– Sihirli Piramit
– ABC Bağlamaca
– Apartmanlar
– Çit
–Montessori Mat 1 Oyunu
–Meta Formül Oyunu
–Kelime Oyunu
–Mesafe Oyunu
–Matematik İşlem Oyunu
–Renkli Tangram Oyunu
–Renkli Küpler Oyunu
–Reversi Oyunu
–Block Me(Koridor) Oyunu
–Kule Oyunu
–Yıldız Çin Daması
–Blook Zeka Oyunu
–Redcity Ahşap Bloklar Oyunu
–Beş Nokta Oyunu
–Atla Topla Oyunu
–Hedef Beş Oyunu
–Altıgen Oyunu
–Pratik Zeka Oyunu
–Haydi Anlat Oyunu
–Abbalone(sumo)Oyunu
–Pratik Zeka 1 Oyunu
–Hanoi Kuleleri Oyunu
–Hacivat ve Karagöz Oyunu
–Eğlenceli Şekiller Oyunu
–Farkı Bul Oyunu
–Denge Çubukları Oyunu
–Dedektif Oyunu
–Kızma Birader Oyunu
–Plastik Reversi Oyunu
–Pramit Oyunu
–Parsel Oyunu
–Akıllı Kalem Oyunu
–Meta Formül Oyunu
–Kelime Oyunu
–Mesafe Oyunu
–Matematik İşlem Oyunu
–Renkli Tangram Oyunu
–Renkli Küpler Oyunu
–Reversi Oyunu
–Block Me(Koridor) Oyunu
–Kule Oyunu
–Yıldız Çin Daması
–Blook Zeka Oyunu
–Redcity Ahşap Bloklar Oyunu
–Beş Nokta Oyunu
–Atla Topla Oyunu
–Hedef Beş Oyunu
–Altıgen Oyunu
–Pratik Zeka Oyunu
–Haydi Anlat Oyunu
–Abbalone(sumo)Oyunu
–Pratik Zeka 1 Oyunu
–Hanoi Kuleleri Oyunu
–Hacivat ve Karagöz Oyunu
–Eğlenceli Şekiller Oyunu
–Farkı Bul Oyunu
–Denge Çubukları Oyunu
–Dedektif Oyunu
–Kızma Birader Oyunu
–Plastik Reversi Oyunu
–Pramit Oyunu
–Parsel Oyunu
–Akıllı Kalem Oyunu
2. İşlem Oyunları ( Zeka Oyunları )
– Kendoku (Tek işlem) (4 İşlem)
– İşlem Karalama
– İşlem Karesi
– Çarpmaca
– Kapsül
– Kakuro
– Sütun İşlem
– İşlem Karalama
– İşlem Karesi
– Çarpmaca
– Kapsül
– Kakuro
– Sütun İşlem
3. Strateji Oyunları ( Zeka Oyunları )
– Nim
– Tactix
– 4 x 4 Dama
– Tic Tac Toe
– Üç Taş
– Dokuz Taş
– Sayı Bulmaca
– Tavşan ve Tazılar
– Mangala Türleri
– Türk Daması
– Amerika Daması
– Çin Daması
– Tactix
– 4 x 4 Dama
– Tic Tac Toe
– Üç Taş
– Dokuz Taş
– Sayı Bulmaca
– Tavşan ve Tazılar
– Mangala Türleri
– Türk Daması
– Amerika Daması
– Çin Daması
4. Karma Zeka Oyunları ( Zeka Oyunları )
– Kap Aktarma Oyunları
– Kibrit Oyunları
– Şapka Soruları
– Satranç -Go oyunu
– Kibrit Oyunları
– Şapka Soruları
– Satranç -Go oyunu
5. Sözcük – Mantık Oyunları ( Zeka Oyunları )
– Anagramlar
– Şifreler
– Kare Bulmacalar
– Üç Değişkenli Mantık Oyunları
– Dört Değişkenli Mantık Oyunları
– Mantık Karesi
– Yalancı Doğrucu Mantık Oyunları
– Şifreler
– Kare Bulmacalar
– Üç Değişkenli Mantık Oyunları
– Dört Değişkenli Mantık Oyunları
– Mantık Karesi
– Yalancı Doğrucu Mantık Oyunları
6. Mekanik Oyunlar ( Zeka Oyunları )
–Tangram
–T Puzzle ( T Tangram )
–Tetromino
–Pentomino
-Üç Boyutlu Küp Sayma ve Şekil Oluşturma Oyunları
–T Puzzle ( T Tangram )
–Tetromino
–Pentomino
-Üç Boyutlu Küp Sayma ve Şekil Oluşturma Oyunları
Attention please!This article discusses the importance of play in mathematics. In addition, mathematical, mental and intelligence games are included.
SMART
YanıtlaSil